All by myself

Som ni vet så åkte jag ju till Bali själv. Anledningen till varför var egentligen för att jag inte hade någon kompis som kunde följa med mig just nu. Jag jobbar ju bara extra för tillfället och hoppas på att inom en snar framtid veta något om sommaren. Hade känt länge att jag behövde åka iväg. Var trött på allt och ville åka bort för att förhoppningsvis inse hur mycket man bör uppskatta allt man har runt om sig, inte bara ta saker förgivet. Tyckte det kändes töntigt att stanna hemma pga att jag inte hade någon att åka med och tror detta kan vara nyttigt/utvecklande :) 

Nu har jag som sagt vart borta i en vecka och jag måste säga att man ändå inte känner sig så ensam. Finns alltid någon som börjar prata med en! Allt från en "solstolsgranne" till någon som bor på samma hotell. Sen finns det ju oftast wi-fi på hotellen så blir man ensam kan man alltid ringa någon via FaceTime eller bara chatta. Allt är ju så tillgängligt idag även fast man befinner sig på andra sidan jorden:) 

Jag har haft riktigt mycket tur som haft så sjukt många Skellefteåbor att hänga med också! Först hade lina och Ida som åkte samma plan hit, nu har jag haft Elin och Emelie här i nusa dua. Sist men inte minst Elin Wiklund som jag ska möta upp senare. Hon har vart en riktig ängel som svarat på alla mina frågor och hjälpt mig så sjukt mycket! Ingen av dessa människor känner jag egentligen men man känner ju lite samhörighet bara för att man är från samma stad. Sen är det nog bara nyttigt att man måste anstränga sig lite mer när man är själv, för att kunna hitta vänner. Här har ni en sista bild från Nusa Dua. Puss och godnatt! 


Kommentarer
Postat av: Kusinvitamin

Ser ju helt galet underbart ut! Lite avis är man allt. Hoppas iaf att du får en fortsatt fin resa. Tyra skickar massa kramar :)

2014-04-22 @ 18:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0