Min dag

Har fått två komplimanger som löd följande:

- "I love your skin"
Sade en gullig liten indonesisk kvinna till blekaste personen på stranden, det var ju vänligt tyckte jag. Hon sålde armband och målade naglar. Förklarade att jag hade målat naglarna igår och inte ville ha något. Men vem kan motstå en sådan komplimang? Vi blev vänner vilket slutade med att jag var tvungen att köpa ett gäng armband som utbyte mot lite chitchatt. Aja hon var fin såååå så fick det bli.

- "You're very good at english"
Var ungefär tredje meningen en kanadensisk karl sa till mig. Han fiskade upp mig i havet där han inledde vår konversation med att kommentera mina tatueringar. Han frågade vänligt om han fick göra mig sällskap men jag svarade kvickt att jag just skulle upp och äta lunch. Hunk? Tänker ni. Till historien ska även tilläggas att han var ca 35-40 bast (svårt att avgöra pga botox), tatuerad (även ögonbrynen) och såg ut allmänt cool ut. "Lita aldrig på främlingar" ekade mammas röst i mitt huvud. Men även detta ett trevligt litet samtal! 

I övrigt så är jag en riktig räka idag. Har bränt mig mest överallt men hoppas på att det inom en snar framtid ska övergå till brunhet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0