Blåsväder

När jag var yngre så kände jag alltid att jag ville lyckas på något sätt. Jag har alltid varit väldigt målinriktad och driven. Men under det här året så har jag känt mig totalt lost. Jag har fortfarande kvar mitt driv och min målsättning att "lyckas" men inom vad? 

Skulle man öppna upp min skalle och ta sig en kik så skulle det vara storm, ser framför mig som när det är storm i en film. På en gata i NY där det är höga betonghus, tomt och blåser runt massa tidningar. Så är det i mitt hjärnkontor haha. 

Ena dagen vill jag använda min kreativa sida och skapa. Andra dagen vill jag jobba med administration och kundservice. Finns det någon mix? Vill jag ha ett kreativt jobb och förmodligen tjäna mindre pengar eller ett administrativt jobb och tjäna mer? Varför känns det som att man måste välja? Ibland hittar jag något jag vill men då stöter jag på en motgång (hände nyligt därför jag skriver detta djupa inlägg hehe) och då känns det som att jag ramlar ner på ruta ett igen.

Och i allt detta känner man hur klockan tickar, man blir äldre, man kommer närmre hus, familj osv då man egentligen vill ha allt klart? Hur som helst så skapar denna ovisshet en väldig frustation. LYLLOST er som vet vad ni vill! Tack för att jag fick skriva av mig. Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Nina Ungh

Hej fina du! Jag känner igen mig i det du skriver. Jag hade inte en susning om vad jag ville jobba med då jag var 26. Vet fortfarande inte om jag vet det än ;). Jag började iallafall socionom då jag var 27 trots att jag inte trivs med skola och jag var inte hundra på om det var det jag ville. Nu är jag 34 och fått tillsvidare tjänst och trivs väldigt bra. Hade aldrig en tanke eller önskan om att arbeta med det jag gör idag men med slumpen så hamnade jag här och trivs jätte bra. Kör på och prova dig fram :).

Svar: Tack för era fina kommentarer!!
Jessicalindqvist

2015-12-09 @ 17:55:11
Postat av: Cindy

Ibland känns det som om Life is what happens while you are making other plans... Livet blir inte alltid som man tänkt sig, men följ hjärtat! Det tror jag gör dig lyckligast i slutändan. :) Kram

2015-12-10 @ 02:09:47
URL: http://www.cindyhedberg.blogspot.se
Postat av: Anonym

Hej!
Vad menar du med ett kreativt jobb?:)

Svar: Ett jobb där jag får skapa något! :)
Jessicalindqvist

2015-12-18 @ 20:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0