Smink - Bas

Det var någon som ville se vad jag använder för smink så jag tänkte varför inte :) Här är min "bas" utan bryn.

Foundation på bilden är en ny favorit, har tidigare vart helt besatt av "Max factor all day flawless foundation" (som också är super) men Bourjois ger lite mer lyster till en med torr hy, som mig. Concealer använder jag inte varje dag, typ på fredagar haha... Nä men när man vill vara lite snyggare. Har under senare åren hoppat mellan lite olika från MAC & just nu har jag den på bilden. Jag älskar dock "Naked skin Concealer" från Urban decay också.

För er som undrar om primer nu så har jag "Photo finish pore minimizing primer" från smashbox men alltså det går verkligen inte...min hy blir alldeles för torr...så ibland tar jag lite kring näsvingarna (världens fulaste ord) bara. Har dock ett vagt minne av att "Photo finish" från smashbox var bättre. Aja Om ni är intresserad av att se mer så får ni säga till!

Övre från vänster:
Solpuder - Diorskin Nude Air Sun Powder.
Löspuder - Lumene Sheer finish loose powder (har egentligen blått lock, detta var någon specialversion).
Concealer - MAC select moisturecover.

Undre från vänster:
Foundation - Bourjois healthy mix foundation.
Contour - Anastasia Contour kit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0